Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

"Στα δίχτυα της αράχνης" : Μια ασπρόμαυρη σειρά, που είχε παγιδεύσει στα δίχτυα της, τους τηλεθεατές !

Στα δίχτυα της αράχνης
Έτος: 1972
Τηλεοπτική Σειρά
36 επεισόδια( Κύκλοι επεισοδίων: 1
(Ημέρα προβολής: Κυριακή)
Διάρκεια επεισοδίου: 30'
Ημερομηνία προβολής πρώτου επεισοδίου: Κυριακή 11 Ιουνίου 1972
Είδος: Μυστηρίου
Κανάλι: ΕΙΡΤ
Σκηνοθεσία: Μάριος Ρετσίλας
Σενάριο: Πάνος Κοντέλλης
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Πάρις
Παραγωγός: Τζέιμς Πάρις
Ηθοποιοί 
Κάτια Δανδουλάκη (Ελίνα), Γιάννης Κατράνης (Μίλκο / Ανδρέας),
 Γιώργος Λουκάκης (καθηγητής Αλγεράς), Γιώργος Μαρίνος (Ρομπέρτο Μοντέζ)Βασίλης Μητσάκης (πρώτος),
 Καίτη Παπανίκα (Νατάσα), Λάκης Γκέκας (Σονόρας)Μαρία Μαρτίκα (Μαρία Αλγερά)
Μάκης Γιαννόπουλος, Στράτος Παχής, Λευτέρης Ελευθεριάδη , Βαγγέλης Τραϊφόρος, Νίκος Κικίλιας, Τάνια Μίχα, 
Ανδρέας Συρογιάννη , Χρήστος Κελαντώνης, Άρης Μιχόπουλος, Θανάσης Αγγέλου.
Πλοκή
    Κατασκοπική σειρά συνέχειας με κεντρικό ήρωα τον καθηγητή Αλγερά (Γιώργος Λουκάκης) που έχει ανακαλύψει ένα μυστικό όπλο. 
   Ο καθηγητής γίνεται στόχος ξένων πρακτόρων μεγάλων δυνάμεων, οι οποίοι χρησιμοποιώντας κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο προσπαθούν να γίνουν κάτοχοι της επιστημονικής του ανακάλυψης.
    Ο πιο σκληρός και αδίστακτος ξένος πράκτορας, που τελικά παγιδεύει τον Αλγερά, είναι ο προερχόμενος από τις χώρες του παραπετάσματος Μίλκο
   Τελικά αποδεικνύεται πως ο Μίλκο, ο οποίος έχει υποστεί πλύση εγκεφάλου, ήταν ο χαμένος, από την εποχή του κομμουνιστικού παιδομαζώματος, μονάκριβος γιος του καθηγητή.
Trivia
**Η σειρά είχε γυριστεί σε φιλμ από τον παραγωγό Τζέιμς Πάρις. Μετά από ένα χρόνο κυκλοφόρησε ως κινηματογραφική ταινία με τίτλο "Στα δίχτυα της αράχνης (1973)".
 Η ταινία κυκλοφόρησε στις αίθουσες σε δυο μέρη, δυο εβδομάδες μετά την ολοκλήρωση της σειράς: στις 26 Μαρτίου 1973 και στις 16 Απριλίου 1973] (13.467 εισιτήρια το Α' μέρος & 12.736 εισιτήρια το Β' μέρος)
**Ο Τζέιμς Πάρις έκανε το ίδιο αργότερα και με «Τα δίχτυα του τρόμου».
**Η σειρά δεν προβλήθηκε ποτέ σε επανάληψη από την ΕΡΤ.
**Η σειρά ΔΕΝ σώζεται στο αρχείο της ΕΡΤ.
**Ο ηθοποιός Λάκης Γκέκας, γνώρισε μεγάλη επιτυχία την εποχή εκείνη που παιζόταν το σήριαλ, που οφειλόταν φυσικά στον χαρακτηριστικό ρόλο του αδίστακτου Σονόρα
**Ο Τζέιμς Πάρις, η σχέση του με την Χούντα και το "ιδεολογικό περιεχόμενο" των ταινιών του είναι γνωστό. 
   Φυσικό είναι και σ' αυτήν την τηλεοπτική σειρά η προπαγάνδα να δίνει και να παίρνει, σε τέτοιο σημείο που προσπαθεί να κάνει κυριολεκτικά πλύση εγκεφάλου στο δόλιο τηλεοπτικό κοινό, σε βαθμό που δεν φαίνεται να την έχει υποστεί τελικά ο Μίλκο, ο χαμένος γιος του Αλγερά, από τους κομμουνιστές !
Η άποψη του σεναριογράφου
(πατριωτική και υπερβολική)  
   Την περίοδο (από 18 Ιουνίου 1972 έως 18 Μαρτίου 1973) προβάλλεται και το ψυχροπολεμικό σήριαλ Στα δίχτυα της Αράχνης (παραγωγή του Τζέιμς Πάρις, σενάριο του Πάνου Κοντέλη, σκηνοθεσία του Μάριου Ρετσίλα). 
   Η υπόθεση στρέφεται γύρω από τη δράση ενός κατασκόπου από κάποια χώρα του «σιδηρού παραπετάσματος». Ο κατάσκοπος αποδεικνύεται γιος του καθηγητή από τον οποίο ήλθε να κλέψει ένα μυστικό όπλο. Τον είχαν αρπάξει οι κομμουνιστές κατά το «παιδομάζωμα» και του είχαν κάνει πλύση εγκεφάλου. 
   Η σειρά είχε ξεκινήσει από ραδιοφωνικό σήριαλ που μεταδιδόταν από τις αρχές του 1972 από τον ραδιοφωνικό σταθμό της ΥΕΝΕΔ (Σάββατο και Τρίτη βράδυ).
   Ο σεναριογράφος της σειράς Πάνος Κοντέλης αποδίδει με εξαιρετική σαφήνεια το πολιτιστικό και ιδεολογικό της στίγμα:
"[...] Τα Δίχτυα της αράχνης δεν είχαν πρόθεση να παρουσιάσουν μια ψυχαγωγική σειρά, μια απλή περιπέτεια. Τα Δίχτυα της αράχνης αποκαλύπτουν μια πτυχή από τις επιπτώσεις που έχουν στη ζωή των απλών ανθρώπων οι κοσμοϊστορικές αναταραχές της εποχής μας και η αιώνια πάλη ανάμεσα στις δυνάμεις της βίας από οπουδήποτε κι αν προέρχεται και στην ιδέα της ελευθερίας. 
   Μέσα στις κοσμογονικές συγκρούσεις και στους καπνούς του χαλασμού ο παράγων “άνθρωπος” αγωνίζεται να βρη τον δρόμο του, να επιζήση σαν ηθική μονάς, να νικήση. 
   Και ο άνθρωπος στο τέλος νικά ακολουθώντας την σκληρή και βέβαια ανοδική πορεία του. Τα Δίχτυα της αράχνης είναι σε έσχατη ανάλυσι η έκφρασις μιας βαθιάς πίστεως στον Ανθρωπο και στην Ελευθερία.. ." (23).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.